tisdag 5 april 2011

Nä nu får det vara nog!!!

Valencia är fortfarande dålig. Har varit väldigt kinkig idag och det verkade som hon hade ont i halsen. Det var mamma som tyckte jag skulle åka till barnakuten, så det gjorde jag. Tur var väl det, hon behövde det. Tack mamma för att du sa åt mig att åka upp. Nu konstaterade de på riktigt att hon hade förkylningsastma så nu fick jag hem inhalation till henne. Har bara använt flytande ventolin förrut.
Valencia hade en virusinfektion och även övre luftrörsinfektion tror jag de sa. Hon var även röd och svullen i halsen och röd i öronen, men inget som krävdes antibiotika än. Läkaren sa att det kunde kanske bli värrre med halsen och öronen så då skulle vi åka till öron-näsa-hals. Åh jag hoppas verkligen att hon blir bättre snart. Hon har så himla svårt att andas emellanåt.  Och det gör ju inte saken bätte att hon har blåsljud på hjärtat och även en förträngning i ena näsborren, det blir ju dubbelt så svårare med andningen då. Det gör så ont i mamma hjärtat att se henne så här.
Hoppas hoppas nu att hon blir frisk fort och slipper sånt här i framtiden, men tyvärr så kommer det tillbaka varje gång hon blir förkyld. Men tur då att jag har inhalation till henne som ska hjälpa henne att andas bättre.

Kom hem sent från sjukhuset men lagade iallafall första maträtten från Linas matkasse. Det blev kyckling med solrospestoströssel och spaghetti. Det var enkelt men gott.





Nu ska jag fortsätta titta på Desperate och sen måste jag försöka komma isäng.

Kram!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du/ni får sova någorlunda inatt, och att lillstumpan kartar på sig fort. Att inte kunna andas ordentligt skapar ju ångest även hos en ung individ och som inte alls förstår vad som händer. Det är alltid jobbigt att se sina barn lida oavsett ålder, men särskilt när man inte kan förklara för dom vad som händer. Suss gott alla ni. Mamsen

    SvaraRadera