fredag 25 februari 2011

Uppdatering från gårdagen!

Valencia fick göra ett pricktest igår, de testade för mjölk, ägg, gluten och soja. Hon reagerade på alla förutom soja. Så hon är mest allergisk mot ägg, sen mjölk och även gluten. Jag trodde att hon bara var lite allergisk mot ägg, men det är mycket mer än mjölk, så då vill jag inte veta hur hon skulle reagera på ägg med tanke på vad som hände när hon fick i sig lite mjölkprotein. Hua!!
Men eftersom eksemen hade blivit så bra av de nya kortisonkrämerna och att hon ändå har ätit lite gluten så bestämde läkaren att tillsvidare skulle Valencia fortsätta äta gluten, men jag skulle vara vaksam på vad hon äter och hur hon reagerar och hur eksemen ter sig. Går det inte så skulle vi sätta ut gluten, men med tanke på att hon inte äter mjölk och ägg så ville inte läkaren ta bort gluten om det ändå funkar ganska bra. Hon förlorar så mycket olika näringsämnen  och vitaminer med sin skrala kost. Hon får inte i sig tillräckligt med kalcium heller räknade dietisten ut, så jag måste försöka ge henne mer, men det är svårt att få ihop det ibland. Nog om detta.

Detta hämtade jag ut igår =) Så roligt att få paket =)

Tänkte att Nathaniel skulle få denna =)


Denna är till mig =)
Fick även en till bok om fotografering, vill verkligen lära mig hur man fotar som ett proffs och skulle vara jättekul om man hade en riktig bra systemkamera.

En liten bild på mina sötnosar oxå =)



Nu ska jag göra mig iordning, ska ut ikväll =)
Paaaaaaaaarty!!!!

Ha en bra kväll alla!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick "låna" Vallan inatt, hon är en myspropp när hon är frisk, lätt att ha att göra med. Man kan gå sönder för mindre, när hon, fast klockan var bara 04.00, fyrar av världens leende och vill komma upp och umgås få välling osv. Men tror att mamma inte tycker att denna dag, lördag, är lika spännande som den var igår, ska det var ett glas vin?(fniss). Mamsen

    SvaraRadera
  2. Tack själva. Nja morgonen var väl sådär, men efter en promenad och lite mat i magen är man på banan igen =)

    SvaraRadera