lördag 17 september 2011

Härligt väder!

Det är sånt härligt väder idag. Efter vi hade skjutsat Anders till golfen så stannade vi ute och lekte i lekparken.

Igår upptäckte jag att Nathaniel var väldigt svullen och röd precis bakom örat. Ringde 1177 som genast sa åt mig att åka till närakuten. När vi kom dit så fick vi träffa en doktor direkt fast det var såååå mycket folk i väntrummet och i korridoren. Han sa åt oss att genast åka till barnakuten för att Nathaniel hade mastoidit och behövdes lägga in flera dagar på högsta dosen antibiotika. Såklart blev jag jätteorolig och skyndade mig till barnakuten. När jag kom till barnakuten hade Anders redan kommit dit för att hjälpa mig då jag hade båda barnen med mig. Så skönt att ha han där. Väl på barnakuten sa de åt oss att åka till öron näsa hals och så blev det. Där satt vi i flera timmar innan vi fick komma in och träffa doktorn som på 5 minuter konstaterade att Nathaniel förmodligen hade blivit biten av någon insekt och att det inte var någon fara. Skönt att det inte var något och att vi fick åka hem, men jag tycker att det är dåligt av läkaren att skrämma upp mig sådär, jag som är så hönsig och orolig ändå. Jaja det blev ju bra tillslut iallafall. Ska inte klaga.

Nu blir det en kopp kaffe medans barnen leker och Valencia förhoppningsvis somnar snart så man kan slappa en liten stund. Sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen.

Ha en underbar dag i det fina höstvädret!

Kram!


1 kommentar:

  1. Måste väl säga ändå, att det var bra av doktorn att ta det hela på stort allvar. Det är ju inte bara en gång man läser i media att läkare missat och att det då fått allvarliga konsekvenser. Det är bara att gilla läget så att säga, och naturligtvis har man som förälder alltid hjärtat i halsgropen när ens egna och för all del andras barn drabbas av något som syns allvarligt. Pussa kidsen ,krama vovven och klappa husse å dej själv från oss. Sömntutan Mamsen. Vi hörs

    SvaraRadera