måndag 1 augusti 2011

Inskolning!

Idag har det varit första inskolningsdagen för båda barnen. För Nathaniel var det en ny förskola och för Valencia var det första gången och jag måste säga att det gick jättebra för båda. Nathaniel tyckte det var jättekul och lekte med barnen och brydde sig inte om var vi var. Valencia gick faktiskt iväg på egen hand och undersökte saker och ting. Är så glad över det då jag trodde att det skulle bli jobbigt att skola in henne då hon har varit så mammig. Extremt mammig. Så jag hoppas att det går lika bra imorgon oxå. Fick bra intryck av personalen iallafall och det betyder ju faktiskt väldigt mycket då det är de som ska ta hand om mina hjärtan.

Har uträttat lite ärenden idag och det känns väldigt bra. Det känns som jag börjar få lite flyt i det mesta nu =)

Vi har även hälsat på hos farmor idag och hunnit med att bada hos grannen i deras pool =)

Några små mindre saker som har hänt att Valencia har ramlat och slagit i ansiktet, inte mycket men ett litet skrapmärke fick hon och dessutom så har hon lyckats klämma fingret i en dörr och även så har vi ( eller snarare jag, det är ju mitt ansvar)  tappat hennes älsklingstulis men tycker att hon har tagit det bra ändå min lilla kicka. Så imorgon blir det till att köpa en ny tulis, en likadan. Har provat att ge henne Nathaniels tulis som han har haft men det gick inte. Måste säga att ingen av olyckorna var av den allvarligare sorten tack och lov, men det gör lika ont i mammahjärtat ändå.

Hoppas ni har haft en bra dag!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar