lördag 28 april 2012

Händelserik fredag!

Klockan är snart 8.30 och vi har varit uppe i många timmar, hunnit med att äta frulle, tvätta, dammsuga, klippt Ciras klor osv. Anders och Anton har redan åkt iväg och ska fixa lite med den ena bilen.
Känner nu att det verkligen skulle vara skönt att få vara lite ledig, bara jag och Anders. Det har varit så mycket nu, man är så trött så man glömmer det ena och det andra, men men så är det.

På jobbet igår hade vi brandutbildning och det var väldigt intressant och lärorikt. Kan säga att jag har fått större respekt för eld och för rök. Man förstår inte hur lite tid man har på sig när det väl har börjat brinna att försöka ta sig ut innan man kolar av pga röken. Vi fick även prova på att släcka en brand med kolsyrasläckare och vi fick även släcka en docka som brann med hjälp av en brandfilt. Man fick en rejäl puls fast det var på låtsas.
Tycker att det är superbra att få gå på dessa utbildningar.

Mamma och Kenneth kom förbi igår och hälsade på och vi åt taccos tillsammans, vi hade det så trevligt och mysigt. Jag tycker det är så härligt att ha familjen här =)

Anders håller fortfarande på traditionen att iallafall en gång i månaden komma hem med blommor till mig och jag blir lika glad varje gång.



Ha en bra dag!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar