lördag 17 mars 2012

Goda gärningar!!

Min plan igår var att bara vara ledig och ta det lugnt, kolla film och bara slappa hela dagen, men sen fick jag något tokryck och bestämde mig för att fixa lite virke och sånt till barnens förskola. De har nämligen bett oss föräldrar att hjälpa till att skaffa material så barnen kan få bygga en koja.
Så jag hoppade in i duschen och tog en sväng med hunden och sen åkte jag.

Måste säga att jag fick ihop en hel del, kändes så bra =)
Jag fick ihop VÄLDIGT mycket virke (nytt) och sen hel del spillbitar, spik, hjälmar, öronskydd, arbetshandskar, såg, hammare och kniv. TUSEN TACK till BEIJER och NCC. Tänk att det finns så fina människor som hjälper till och ställer upp för våra barn. Känner mig så glad!!!!

När jag kom till förskolan för att lasta av allt trodde fröknarna knappt sina ögon, de blev så glada och tacksamma. Barnen blev överlyckliga och de hjälpte till stolt att bära in alla grejor. Åh det värmer verkligen i hjärtat att se barnen så glada och då blir jag glad, sånt kan jag leva länge på =)
Tänk om man kunde ha såna dagar jämt och jag tror verkligen att allt man gör kommer tillbaka till en på något sätt förr eller senare. Så ut och gör någon glad idag vetja!!!

Sitter nu i soffan och kollar barnprogram med Nathaniel, Valencia och Anton. De har varit vakna sen kl 4, så roligt, not! Men jag ska verkligen inte klaga. Anders har i flera veckor gått upp varenda natt ( och då pratar vi flera gånger per natt ) och tagit hand om barnen och nattat om dem och låtit mig få sova. Han är så underbar och snäll, det är helt otroligt det han gör. Visst att vi är en familj och han bryr sig verkligen om oss men det är ju ändå inte hans biologiska barn, men det är som om han vore deras pappa på riktigt. Han gör allt för mig och barnen. Han är världens bästa pappa faktiskt och jag känner egentligen att barnen bara har en pappa och det är Anders. Anders är helt enkelt bäst och jag älskar han så otroligt mycket. Han gör mig så lycklig!!!!!!

Idag ska vi iväg på kalas och Nathaniel ska åka och leka med sin "flickvän" idag oxå.

Ha en bra dag alla!

Kram!

1 kommentar:

  1. Ja så sant att allt en dag kommer tillbaka till var och en. Undrar just hur många mornar jag och din pappa klev upp mellan 3-4, för att du hotade med att skrika och väcka grannarna annars, så visst är det sant det du säger. Många gånger så sa vi, hoppas att du själv får uppleva att vakna så tidigt, och nu är du där =). Morgonstund har ju guld i mun, men det går över om det kan vara nån tröst. Ses sen kram så länge. Mamsen

    SvaraRadera