torsdag 28 juni 2012

Duktiga jag!!

Jag har varit ganska duktig på sistone med träningen, har gått långpromenader och cyklat. Idag tog jag på mig löparskorna och sprang hela vägen runt högarna, måste säga att jag är stolt över det med tanke på min dåliga kondis och några extrakilon att bära på. Dock tror jag att jag börjar få lite problem med min astma igen, har känt att det kanske har varit något på gång och kände det definitivt när jag sprang, så det blir till att börja med astmasprayen ett tag igen då =(  men det är ju bra att röra på sig och öva upp lungkapaciteten ;)

Det är konstigt hur fort man kan ändra sig från att vara helt uppgiven till att må så bra som jag gör nu. För några dagar sen var jag nästan beredd på att ge upp men idag känner jag att det kommer att ordna sig. Nu pratar jag om min son som jag älskar enormt mycket men det är ganska kämpigt med honom. Det vi vet är att han har ADHD och vi är under utredning för ev någon form av autism, men vi vet ej ännu. Och då han är så liten så får han inte någon medicin just nu iallafall, men vi försöker hitta verktygen själva så att vi alla ska orka och må bra. Jag och Nathaniel gjorde en belöningstavla och satte upp några regler och så fick han bestämma vilka belöningar han ville ha. Vi började med det här i förrgår och det har varit skillnad sen dess. Han är så duktig som kämpar på, det kan verkligen inte vara lätt för honom, men jag är så stolt över honom. Så idag har han kommit fram till en av belöningarna och han har bestämt att vi ska äta glass idag så då gör vi det =)
Belöningsormen vi använder oss av finns på denna sida:
 
Ha en underbar dag, det ska jag ha =)
 
Kram!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar